Matkustajapalvelu
Aviatorin matkustajapalvelussa työskentelee noin 70 ilmailualan ammattilaista tarjoten niin lentoyhtiöille kuin heidän matkustajilleen erilaisia palveluita.
Työtä tehdään pilkettä silmissä, positiivisin ottein yhteisen määränpään saavuttamiseksi.
Matkustajapalvelu pitää sisällään lähtöselvityksen, lähtöporttitoiminnot, tulopalvelun, sekä liikennetoimiston.
Jokaisella työtehtävällä on tärkeä osa turvallisen ja laadukaan asiakaskokemuksen luomisessa.
Millaisia tehtäviä meiltä mm. löytyy?
Lähtöselvityksessä työ on monipuolista ja vaativaa asiakaspalvelutyötä. Tavoitteena on aina matkustajan yksilöllinen palvelu ja lisäarvon tuottaminen lentoyhtiön tuotteen ja prosessin mukaisesti. Lähtöselvityksessä tarkastetaan matkustusasiakirjat, tehdään erilaisia veloituksia, myydään erilaisia tuotteita & palveluita, huolehditaan erilaisista poikkeustilanteista sekä avustetaan, opastetaan ja tuetaan matkustajaa.
Lähtöporteilla työskennellään tiukassa aikapaineessa asiakaspalvelua unohtamatta. Lähtöporteilla huolehditaan matkustajien koneeseennousun lisäksi lentokoneen saapumiseen ja lähtemiseen liittyvistä sidosryhmäkontakteista. Tavoitteena on aina turvallinen, sujuva, laadukas ja aikataulun mukainen operaatio.
Tulopalvelussa huolehdimme saapuvien matkustajien asioista. Asiakaspalvelu on pääosin ongelmanratkaisua. Vaativien ja usein lähtökohtaisesti haastavien tilanteiden hoito vaatii vahvaa ammattitaitoa, aikaa ja kärsivällisyyttä. Tulopalvelussa hoidetaan rikkoutuneiden matkatavaroiden raportointia sekä maailmalle jääneiden matkatavaroiden etsintää. Löytötavaratoimistomme huolehtii asiakaslentoyhtiöiden lentokoneisiin unohtuneista tavaroista.
Liikennetoimistoa voidaan kuvailla matkustajapalvelun tukitoimistoksi. Liikennetoimistosta käsin kommunikoidaan kaikkien sidosryhmien välillä ja varmistetaan sujuva tiedonkulku. Lisäksi liikennetoimisto vastaa lentokoneiden tasapainolaskelmista ja varmistaa omalta osaltaa turvallisen, sujuvan ja aikataulunmukaisen operaation.